Lekkere bedrijfswagen

Logo's & huisstijlen

Waarom ik dit werk nog steeds na ruim 25 jaar nog steeds met evenveel plezier doe als in het begin? Is de samenwerking en het vertrouwen van de klant, wanneer ze mij volledig de vrije hand geven en vervolgens het eindresultaat in werkelijkheid nog mooier is dan op m'n beeldscherm! Zo ging het ook met de heren van LifeLine Ridderkerk, Arie Klootwijk en Co Snijders.

Ze waren 'niet-echt' op zoek, maar hadden wel behoefte aan een andere kijk/frisse blik tbv. het ontwerp voor hun nieuwe bedrijfswagen.
Het ging eigenlijk nog een beetje op een twijfelachtige manier, ze zochten naar iets anders, maar ze wisten zelf ook nog niet exact hoe en wat. Of ik een ontwerp/voorstel voor hun kon maken.

In dit soort zaken ben ik het sterkst (ja, dit klinkt wat overdreven, maar dan ben ik geheel in m'n element). Ik mag de klant als het ware overrompelen/overdonderen. Een manier laten zien hoe het anders kan, zonder uiteraard de uitstraling van het bedrijf uit het oog te verliezen. Ik houd overal rekening mee; logo, kleuren, lettertypes, kijk naar diverse uitstralingen die er al zijn, zoals website, advertenties etc. Met al deze ingrediënten creëer ik een aangepaste uitstraling.

Na het eerste ontwerp concept raakte de heren gelukkig enthousiast en mocht ik door naar de volgende ronde. We hebben de uitstraling bewust verder clean gehouden en de focus gelegd op het logo en afbeeldingen. Men leest niet alle teksten die op een bedrijfswagen staan, maar 'kijkt'.

Er zijn nog wat kleine aanpassingen verricht en vandaag zag ik dan het eindresultaat. Helemaal blij werd ik ervan, de LifeLine bedrijfswagen is een opvallende verschijning geworden! Ben best 'een beetje' trots.

Arie Klootwijk en Co Snijders, dank jullie wel voor jullie vertrouwen, ik wens jullie veel succes en rijplezier.
Complimenten aan Benno van der Ent van Rento Reclame Ridderkerk, uitvoering in opdracht van LifeLine Ridderkerk.

#grafischontwerp #grafischevormgeving #ontwerp #ontwerpen #identiteit #belettering #bedrijfswagen